MAILPlus Data Hosting

navigace

Níže najdete časté otázky týkající se systému MAILPlus Exchange. Pro větší přehlednost jsou otázky rozdělené podle skupin zákazníků.

Pro zájemce

Otázka: Používám e-mailovou adresu na Seznamu. Budu moci i nadále tuto adresu využívat?

Odpověď:

ANO. Vaši současnou adresu přeneseme do systému MAILPlus Exchange.
Otázka: Budu moci se službou MAILPlus používat Thunderbird, Eudoru nebo jiné e-mailové programy?

Odpověď:

MAILPlus Exchange plně podporuje většinu e-mailových programů. Získáte přístup ke schránce prostřednictvím protokolů
  • POP3 (pop3.mailplus.cz)
  • SMTP (smtp.mailplus.cz)
  • IMAP4 (imap.mailplus.cz)

Protokoly slouží pouze pro synchronizaci pošty. Není možné synchronizovat kontakty, kalendář, úkoly a dokumenty jako s Microsoft Outlook 2003 nebo 2007.

Otázka: Jaké existují možnosti pro odesílání a příjem pošty se službou MAILPlus?

Odpověď:

  • Outlook Web Access - přístup přes internetový prohlížeč
  • Outlook 2003 nebo 2007
  • Exchange ActiveSync - přístup přes mobilní zařízení / telefon
  • Přístup z dalších e-mailových programů přes protokoly POP3, SMTP a IMAP4
Otázka: Podporuje služba MAILPlus Exchange přístup k e-mailu z mého mobilního telefonu?

Odpověď:

Mobilní přístup prostřednictvím "chytrých" telefonů a kapesních počítačů je zajištěn pomocí služby Exchange ActiveSync. Existuje široká škála zařízení, která jsou s naší službou kompatibilní. Pokud jsi nejste jistí, že Vás telefon je vhodný pro synchronizaci MAILPLus, napište na podpora@mailplus.cz . Základní parametry jsou:
  • Mobilní telefon s operačním systémem Symbian S60
  • PDA nebo MDA s operačním systémem Windows Mobile 5.0 a vyšším
  • iPhone s firmwaerem 2.0 a vyšším
Otázka: Budu mít přístup k veřejným složkám prostřednictvím webového přístupu Outlook Web Access?

Odpověď:

Aplikace Outlook Web Access plně podporuje přístup k Veřejným složkám.
Otázka: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi Premium a Light aplikace Outlook Web Access?

Odpověď:

Verze Premium obsahuje kompletní funkcionalitu. Je kompatibilní s prohlížečem Internet Explorer 6.0 a vyšším. Tato verze vám umožní využít většinu funkcí včetně plánovacího asistenta a vzdálený přístup k dokumentům (Veřejné složky).
Verze Light poskytuje méně funkcí a tím je optimalizována pro rychlejší přístup. Verzi Light oceníte pokud máte k dispozici pomalé připojení nebo při přísných bezpečnostních nastavení prohlížeče. Pokud používáte jiné prohlížeče než Internet Explorer 6 nebo novější, můžete použít pouze verzi Light.
Otázka: Mohu si někde prohlédnout prostředí aplikace Outlook Web Access?

Odpověď:

ANO. Vstup: http://owa.mailplus.cz

Přihlašovací údaje obdržíte po zaslání SMS ve tvaru MAILPLUS na číslo 733 530 350. Obratem obdržíte zpět v SMS přihlašovací jméno a heslo.

Pro uživatele  ...  nahoru

Otázka: Nechtěně jsem si smazal e-mailovou zprávu ze složky "Odstraněná pošta". Lze ji nějak obnovit?

Odpověď:

ANO. Pokud odstraníte položku ze složky "Odstraněná pošta", můžete ji obnovit po dobu následujících 14ti dnů v aplikaci Outlook 2003 nebo 2007 volbou "Nástroje - Obnovit odstraněnou poštu ..." Po uplynutí této doby je nutné provést obnovení poštovních schránek ze zálohy. Kontaktujte Vašeho administrátora, který na podpora@mailplus.cz  požádá o obnovení poštovní schránky.
Otázka: Proč se aplikace Outlook Web Access odpojuje když chvíli nepracuji?

Odpověď:

Pokud jste přihlášení do aplikace Outlook Web Access ve výchozím nastavení v režimu "Toto je veřejný nebo sdílený počítač" a nebudete používat aplikaci po dobu přibližně 15ti až 30ti minut, pak Vás systém odpojí. Při dalším použití aplikace Outlook Web Access budete znovu vyzváni k zadání uživatelského jména a hesla. Jedná se o preventivní zabezpečení s cílem zabránit neoprávněnému přístupu do vaší poštovní schránky v případě. kdy používáte počítač, který je přístupný mnoha lidem. Pokud si zvolíte přihlášení v režimu "Toto je soukromý počítač", připojení k aplikaci Outlook Web Access bude aktivní 24 až 36 hodin.
Otázka: Jak si změním heslo?

Odpověď:

Pro změnu hesla Vaší schránky použijte prosím rozhraní Outlook Web Access - http://owa.mailplus.cz.
  1. Po přihlášení do své schránky zvolte "Možnosti" v pravém horním rohu monitoru.
  2. Na následujíc stránce zvolte  na levé straně "Změnit heslo".
  3. Zadejte staré a nové heslo.
  4. Potvrďte
Otázka: Jak zjistím, kolik místa zabírají moje data ve schránce MAILPlus Exchange?

Odpověď:

Tuto informaci získáte v aplikaci Microsoft Outlook.
  1. Pravým tlačítkem myši klikněte na nejvyšší úroveň poštovní schránky (např. Poštovní schránka - Slavoj Novák)
  2. Zvolte "Vlastnosti"
  3. Zvolte "Velikost složky"
  4. Zvolte záložku "Data na serveru"
Otázka: Jak mohu importovat PST soubor do poštovní schránky MAILPlus?

Odpověď:

Pokud jste dosud používali Microsoft Outlook a chcete importovat poštu, kalendář, kontakty a úkoly a do své on-line schránky MAILPlus Exchange, můžete to udělat prostřednictvím osobních složek (*.PST), která obsahuje vaše informace a importovat tyto informace do svého poštovní schránky MAILPlus pomocí funkce "Soubor / Import a export ..." v aplikaci Outlook.
  1. Zvolte "Soubor / Import a export ..."
  2. V okně Průvodce importem a exportem zvolte "Import z jiného programu nebo souboru" a stiskněte tlačítko 'Další'
  3. Vyberte typ souboru "Soubor osobních složek (PST) a stiskněte tlačítko 'Další'
  4. Zadejte nebo nalistujte umístění souboru PST. V Možnostech svolte jak má import pracovat s duplicitními položkami.a stiskněte tlačítko 'Další'.
  5. Nyní si vyberte, co chcete importovat. Pokud chcete importovat vše co máte uložené v aplikaci Outlook (Kontakty, Kalendář, atd.), zvolte složku na nejvyšší úrovni, která se bude pravděpodobně jmenovat "Osobní složky", zaškrtněte "Včetně vnořených složek" a klikněte na "Dokončit". Začne import, po kterém budete mít svoji starou poštu a další zvolené informace ve své schránce MAILPlus.

POZNÁMKA: Před provedením výše uvedeného postupu se prosím podívejte na velikost souboru PST a na zbývající místo ve vaší poštovní schránce MAILPlus (viz výše). Zjistěte zda se PST soubor vejde do limitu, který máte k dispozici v rámci služby MAILPlus (většinou 2 GB). Pokud je velikost Vašeho PST souboru například 1,7 GB a schránka MAILPLus dnes zabírá 1 GB, pak PST soubor plně zaplní Vaši schránku MAILPlus a bez jejího rozšíření nebudete moci posílat nebo přijímat e-maily. V tomto případě doporučujeme vybrat informace, které chcete skutečně importovat. Před importem můžete některé informace vyčlenit do druhého PST souboru před importem.

Otázka: Jak mohu získat přístup k "delegované" poštovní schránce pomocí aplikace Outlook Web Access?

Odpověď:

Chcete-li získat přístup k "delegované" poštovní schránce nebo sdílené složce poštovní schránky z aplikace Outlook Web Access, musíte použít konkrétní URL odkaz, v následujícím formátu: https://autodiscover.mailplus.cz/owa/<e-mailová adresa uživatele>/?cmd=contents&f=<název složky>

Příklad: Pokud pracujete ve společnosti "www.rychlystart.cz" a Slavoj Novák Vám přidělil oprávnění ke své složce "Kontakty", bude odkaz vypadat takto: https://autodiscover.mailplus.cz/owa/slavoj.novak@rychlystart.cz/?cmd=contents&f=Kontakty

Pokud nebudete přihlášeni k aplikaci Outlook Web Access, budete vyzváni k zadání svého uživatelského jména a hesla.

Pro správce  ...  nahoru

Otázka: Potřebuji zvýšit datový limit na poštovní schránku. Jak to mám provést?

Odpověď:

O zvýšení datových limitů poštovních schránek MAILPlus může žádat pouze zvolený Správce. Žádost zašlete e-mailem na podpora@mailplus.cz . Uveďte číslo smlouvy, e-mail poštovní schránky, u které chcete zvýšit limit.
Otázka: Jak můžeme přidat nového uživatele?

Odpověď:

O aktivaci nového uživatele může žádat pouze zvolený Správce. Žádost zašlete e-mailem na podpora@mailplus.cz . Uveďte číslo smlouvy, Jméno a příjmení uživatele, Tarif. V případě potřeby se s Vámi spojí obchodní oddělení a dojedná podrobnosti.
Otázka: Jak mohu posílat e-maily na adresu Veřejné složky?

Odpověď:

Pokud chcete nastavit Veřejnou složku tak, aby přijímala e-maily, zavolejte na Technickou podporu nebo napište na podpora@mailplus.cz . Nakonfigurujeme toto za Vás. Tato funkce není ve výchozím nastavení povolena.

 

nahoru